onsdag 29 juli 2009

Sushi för nybörjare

Har du aldrig provat sushi någon gång? Vet du inte om det är något för dig? Isåfall tycker jag att du ska ge boken "Sushi för nybörjare" en chans.


I boken får vi följa livet i Irland ur tre kvinnors perspektiv, som alla har en anknytning till varandra. Lisa, som precis har flyttat till Irland för att jobba som chefredaktör på tidningen Colleen, Ashling som även hon jobbar på tidningen och Clodagh, som är Ashlings bästa vän och hemmafru. Boken tar upp många ämnen som alltid kommer att vara aktuella och de skildras på ett sätt som ger en inblick i vardagen för dessa kvinnor samtidigt som det är skrivet med humor. En perfekt avvägning mellan sött och surt. Klassiska ämnen som kärlek, otrohet, vänskap och status tas upp och skapar en röd tråd genom boken. Läser man dock lite mellan raderna så får man ut så mycket mer av berättelsen.

Eftersom jag älskar Marian Keys böcker ( jag skrev ett inlägg om hennes böcker förra sommaren med :)) så kan jag hitta en djupare mening med att läsa om kärlek och mode och dra paralleller till mitt eget liv. Jag rekommenderar den här boken till alla modemedvetna tjejer ( och killar- för dem som gillart) som tycker om att läsa om kärlek och allt som det medför. Så varesig du gillar sushi eller inte så kommer du garanterat att gilla boken!

// Mimmi (sommarjobbare på biblioteket) :D

Inga kommentarer: