onsdag 19 december 2007

Julrimsexempel från Vanstaskolan Ösmo!

Från oss alla till er alla:
En riktigt god jul önskar Babbelfisken med dessa julrim!



Jag kan vara fyrkantig och rund
Du kan få känna på mig en stund
Jag kan vara liten och stor
och hemma hos dig jag bor
Jag är mjuk
Bra att ha när man är sjuk
Jag kan vara rektangulär
eller ett hjärta när man är kär
Om man bara tyget får
så är det bara luddet som återstår
Jag är cool
Kan vara formad som en sol
Kan vara bra att ha vid en väckerklocka
När du är trött kan jag dig locka

Av: Emelie 9 år

Denna kan sitta på en vägg
Den kan föreställa ett ägg
Du kan inte ha den när du ska simma
Men den är så snygg så du kommer att svimma

Av: Filip 9 år

Du ritar du skriver
Men ta det lugnt
Du kanske river!
Det är vitt
och kan vara färgglatt
fast
det är också jätteplatt


Av: Angelina 9 år


Denna julklapp kan låta snyggt
Någon har den byggt
För att man ska kunna spela måste man träna
rätt mycket
Kanske ett helt stycke.


Av: Joakim 9 år


/Johanna

Inga kommentarer: