fredag 21 december 2007

Musiktips

Ok, jag hinner med ett tips till. Jag listade lite egna musikfavoriter för någon dag sedan och tänkte nu tipsa vidare om mer musik. TV-programmet Musikbyrån listade i tisdags vad dom anser vara de 52 bästa albumen under 2007. Alla mina favoriter fanns med så klart :) plus en massa annat bra (samt några som jag aldrig har hört talas om). Listan hittar du här.
När jag kollar igenom listan så måste jag ju rekommendera Erik Enocksson och hans musik till filmen Farväl Falkenberg. Älskar både musiken och filmen som dock kom ut 2006 så den passar inte in på min bra-lista.
Många av skivorna på Musikbyråns lista finns på biblioteket och många är under inköp. Tveka inte att komma in och fråga om eller rekommendera musik när du är på biblioteket. Eller lägg in en kommentar här.

Nu tar jag julledigt.
/Helena

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, kollade in musikbyråns lista, deras första val ligger som tvåa hos mig, men ingenting annat stämmer. Konstigt, jag trodde att alla tyckte som jag???
Signe