torsdag 12 mars 2009

Om jag kunde drömma

Jag vet att Helena redan har skrivit om Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer (vill du läsa vad hon skrev, klicka här), men en recension från en jämngammal är aldrig en för mycket. Den handlar om Isabella Swan (Bella, som hon envisas att alla ska kalla henne) som flyttat till en lilla regniga stadem Forks i delstaten Washington i USA från Phoenix, Arizona. På biologin får hon sitta bredvid en jättesnygg kille som heter Edward Cullen. (Har du sett filmen innan du läst boken, så får du stora problem med att kunna se Edward som snygg, då skådespelaren bara är sååå ful i filmen.) Bellas "tur" trogen visar sig att den snorrike Edward är vampyr och Bellas blod är det godaste han känt doften av på 80 år…

Boken ingår i en serie med hittills fyra utkomna böcker:
Om jag kunde drömma – Twilight
När jag hör din röst – New Moon
Ljudet av ditt hjärta – Eclipse
Så länge vi båda andas – Breaking Dawn
.

Gästskribent: Izabella, 13 år

P.S. På Nynäshamns bibliotek kommer det att bli en Twilight night den 21 april, kl. 18-20. Mer info kommer senare. D.S. /Gunilla

Inga kommentarer: