måndag 16 juli 2007

Harry Potter och jag = inte sant

Väntan är snart över för alla er som väntar på den sista (?) boken om Harry Potter, del sju i ordningen. Den 21/7 kommer den engelska upplagan ut. Biblioteket har naturligtvis köpt in den och det är redan reservationskö...

Själv så måste jag erkänna att jag faktiskt inte läst en enda av böckerna om Harry Potter. Gillar visserligen realistiska böcker mer än fantasy-böcker men det är inte bara det. Ibland kan jag tyvärr bli lite tjurig när det blir hysteri kring en viss bok/film/grupp och "alla" tycker att det är så bra. Vid det här laget skulle det bli rätt jobbigt att plöja igenom alla delarna så jag låter nog bli. Däremot ska jag nog gå och titta på senaste filmen, filmatiseringen av del 5, Harry Potter och Fenixorden. Rapporterar efteråt.

Vad tycker du som läser detta om Harry Potter-fenomenet?
/H

Inga kommentarer: