måndag 17 mars 2008

Den här vill jag läsa!


"Evie ser saker som andra inte ser. Hon försöker dölja det för sina skolkamrater och låtsas att hon är som alla andra. Men så dyker ansiktet av en främmande flicka upp på alla Evies teckningar. Hur Evie än försöker försvinner inte flickan. Dessutom har hon på sig Evies röda vintagekofta. När så Evie får se flickans ansikte på en försvunnen-affisch inser hon att hon måste finna svaret. Vem är flickan i rött?"
Hoho, låter inte det här spännande? Jag är inne på mystiska böcker med mörka omslag just nu, och den här verkar passa in i mitt nuvarande läsmönster. Får ta och beställa den och se om den är så läskig som den låter.
/Helena

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mystiska böcker med mörka omslag? Underbart. Har du läst Damen under isen av Sarah Singleton? Den är ett tips.

Babbelfisken sa...

Ja! Av en slump är det precis den boken jag ska börja på nu. Har sett fram emot det länge men den har varit utlånad. Jag ser fram emot en mörk och mystisk lässtund. Fler bra tips Maria
/Helena